arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷

تاوانی سنگین برای توییت بازی های مدیرعامل تسلا / عزل ایلان ماسک از مقام  مدیریت / پرداخت جریمه 20 میلیون دلاری

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا به علت ارسال یک توییت جنجالی از مدیرعاملی این شرکت کنار گذاشته شد  و البته موظف شد 20 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا به علت ارسال یک توییت جنجالی از مدیرعاملی این شرکت کنار گذاشته شد  و البته موظف شد 20 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، شاید خود ایلان ماسک هم تصورش را نمی کرد ارسال یک توییت نسنجیده تا این حد حواشی داشته باشد. توییتی که حتی هنگام ارسال نیز با جنجال هایی متعدد همراه بود.

 

مدتی پیش بود که ایلان ماسک ناگهان و بدون هماهنگی با اعضای هیئت مدیره اعلام کرد قصد خصوصی سازی تسلا را دارد، این موضوع تا حدی جدی شد که حتی پای یک شرکت سعودی سرمایه گذار نیز به این ماجرا باز شد. اما پس از فشار هیئت مدیره و سهامداران این شرکت، ماجرا مسکوت و تکذیب شد.

اما این ادعای ایلان ماسک(خصوصی سازی) تنها سهامداران را آزار نداد بلکه به علت جعلی بودن ادعا کل سازمان و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را شاکی کرد.

اکنون نیز سازمان بورس حکم خود در مورد تخلف ماسک را اعلام کرده است. بر اساس این حکم:

_ایلان ماسک به مدت 3 سال از ریاست هیئت مدیره شرکت تسلا کنار گذاشته می شود

_دو نفر به عنوان مدیران موقت جایگزین ایلان ماسک خواهند شد

_تسلا موظف است 20 میلیون دلار به عنوان خسارت پرداخت کند

_ماسک می توان در بخش های دیگر مجموعه تسلا فعالیت کند اما حضور وی به عنوان رئیس هیئت مدیره ممنوع است

_به دنبال عزل ایلان ماسک هر نوع ثبت دارایی ها یا معاملات ایلان ماسک در سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان مدیر تسلا ممنوع و بر اساس بند 12 قانون مبادلات رسمی بازار بورس پیگرد قانونی خواهد داشت.

 

 

 

نظرات بینندگان